Lacunari Firenze - handmade ties

Lacunari Firenze

New Member
Let me introduce myself, I'm Francesco from Lacunari Firenze, a small brand and workshop for ties made by hand in Florence.

We offer handmade ties that are made in our very own manufactory in the center of Florence. Our style is classic and elegant and we always give our best to satisfy all our customers with the best quality. Our screen printed silk comes from Adamley in Macclesfield, UK and grenadines are from Bianchi in Como, IT. Lacunari means coffered sealings in Italian, which are very famous for Florence and the renaissance. We take a lot of inspiration from them, as they're so important for our local architecture and they're very colorful.

We hope you enjoy our ties and please let us know if you have any question. Enjoy!

Please let me know if you have questions, I'm here for you.

lacunari.it
 
Klingt sicherlich merkwürdig, aber Francesco ist ein sehr guter Bekannter (Florenz ist eben eine kleine Stadt) von mir und ich kann die Krawatten weiterempfehlen, sofern man self tipped mag (mein Ding ist es natürlich nicht, aber es spricht objektiv nix dagegen @bluesman528 haha). Wir haben uns im Aufbau auch oft ausgetauscht und ich habe ihm einige Tipps für Webereien und Ecommerce gegeben. Er spricht ordentlich Englisch, aber ich kann auch gerne weiterhelfen, wenn es Sprachprobleme geben sollte.
 
Klingt sicherlich merkwürdig, aber Francesco ist ein sehr guter Bekannter (Florenz ist eben eine kleine Stadt) von mir und ich kann die Krawatten weiterempfehlen, sofern man self tipped mag (mein Ding ist es natürlich nicht, aber es spricht objektiv nix dagegen @bluesman528 haha). Wir haben uns im Aufbau auch oft ausgetauscht und ich habe ihm einige Tipps für Webereien und Ecommerce gegeben. Er spricht ordentlich Englisch, aber ich kann auch gerne weiterhelfen, wenn es Sprachprobleme geben sollte.

Grazie Benedikt! Thanks my friend, that's very kind of you. I used Google translate and I think I got your point haha. See you on Friday at the dinner with Kotaro.
 
Hat noch jemand bei @Lacunari Firenze bestellt? Seit meiner Bestellung ist ein Monat vergangen. Carlo antwortet seitdem nur noch sehr sporadisch, per E-Mail ist er überhaupt nicht zu erreichen. Ich bin von dieser unseriösen Vorgehensweise genervt und habe soeben bei PayPal einen Fall geöffnet. Anders scheint man hier zu keiner Lösung zu kommen.
 
Hat noch jemand bei @Lacunari Firenze bestellt? Seit meiner Bestellung ist ein Monat vergangen. Carlo antwortet seitdem nur noch sehr sporadisch, per E-Mail ist er überhaupt nicht zu erreichen. Ich bin von dieser unseriösen Vorgehensweise genervt und habe soeben bei PayPal einen Fall geöffnet. Anders scheint man hier zu keiner Lösung zu kommen.

Sorry I wasn't online here for a while, so I didn't see your messages. I realised that was a mistake, I didn't expect we receive so many messages here. So from now on I promise to check my messages here everyday to provide you with a better service.

Well, it was a bespoke tie, but still I'm very sorry for the delay. The tie was shipped on Monday and because I'm so sorry, we added another tie for free as a gift. Hope that's fine.
 
Thanks for your answer. And thanks in advance for the gift. As soon as I receive it I will add my thoughts to this thread.

It would be great if you checked your regular e-mail inbox once in a while. That way, communication could have worked a lot better. Anyway, thanks again, I am looking forward to receiving the package.
 
Oben